دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی

دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی



  • ۰
  • ۰

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

 دیزل شاپ  مجله دیزل شاپ  

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT
کامیون آکتروس SLT قبل از ارائه رسمی و در تست استقامت نهایی خود ۲۵۰ تن بار را بکسل کرد. این زیبای آلمانی در جاده ای میان بر در آلدن هوون نزدیک آخن با تابلویی که حاکی از ممنوعیت عبور کامیون هایی با بار سنگین بود، مورد آزمایش قرار گرفت. در این حالت، راننده از خودروی ۱۲۹ تنی با ۴۶ متر طول، به دلیل آزمایش این کامیون با ۲۵۰ تن بار پیاده شد و با حالتی نگران به پانزده اکسل آن نگاه کرد. بعد از جابجا کردن تابلوی ممنوعه، راننده مجددا پشت فرمان آکتروس قرار گرفت. با دقت پای خود را روی پدال گاز فشار داد و این آلمانی به کندی بدون لغزش تایرها روی سطح جاده شروع به حرکت کرد. تمامی این موضوعات به لطف وجود Turbo Retarder Clutch (سیستمی که در آن کامیون با بار سنگین و در دور موتور پایین، قادر به انتقال نیرو به تمامی چرخ ها به منظور سهولت در حرکت و توقف است) می باشد. همچنین ترکیب گشتاور ۳۰۰۰ نیوتن متری که در دور موتور کمتر از ۱۱۰۰ دور بر دقیقه اتفاق می افتد، کامیون را قادر به حرکت در زمان بکسل سنگین ترین بارها می سازد.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

لازم به ذکر است که کامیون جدید آکتروس SLT با قدرت کشیدن بار تا ۲۵۰ تن، اولین خودروی سنگین با امکان انجام کارهای سنگین متناسب با این تکنولوژی می باشد. اکارت بالمر (Eckart Balmer)، مالک کمپانی حمل و نقل Balmer می گوید: “در زمان معرفی این خودرو به بازار، بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم”. این موضوع نشان داد که آکتروس قادر به انجام کلیه کارهای مورد انتظار ما می باشد. لازم است بدانید که دفتر مرکزی این کمپانی در هولتسن و در زمینه حمل بارهای سنگین و مخصوص تخصص دارد. یکی از مهم ترین کالاهای مورد حمل این شرکت ها، توربین های بادی هستند. این وسیله که یکی از سنگین ترین کالاها برای حمل محسوب می شود، می تواند بیشتر از ۶۵ متر طول داشته باشد، و یکی از چالش های سخت را هم برای راننده و هم کامیون به ارمغان آورد.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

بدین ترتیب نه تنها کمپانی سازنده با نقاط ضعف محصول خود آشنا می شود، بلکه کمپانی حمل و نقل نیز، می‌تواند با ویژگی های این کامیون به صورت عملی آشنا شود، بالمر نیز، همین امر را به عنوان دلیل قبول چنین پیشنهادی مطرح می کند. بالمر می گوید: “این دلیل گفتن پاسخ مثبت و صریح به این کمپانی خودروساز است”. در ابتدا، وسلین (Waselin) حاضر به انجام چنین کاری نشد. وی در این خصوص اظهار داشت ” من از رانندگی با کامیون آکتروس خودم گه از آن شناخت کافی دارم، بسیار خوشحالم”. اما رئیسش اور را مجبور کرد که سفر بعدی از چادریم در جمهوری چک به آلدن هوون را با آکتروس جدید انجام دهد؛ گفتنی است بار کامیون در این سفر ستون ۲۰ متری توربین بادی بود.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

جالب است بدانید که درست بعد از یک کیلومتر، نگرانی وی کاملا برطرف شد. وسلین (Waslin) می گوید: “در چادریم جاده ای با شیب پنج درصد و دارای چندین پیچ از چپ به راست وجود دارد”. این زیبای آلمانی هیچ گونه مشکلی در بکسل این بار سنگین خود نداشت. با وجود این موارد، نه تنها این زیبای آلمانی با مشکل مواجه شد، بلکه راننده نیازی به استفاده از حالت رانندگی “سنگین” موتور یورو شش OM 473 ندارد، و همچنین به منظور استفاده از نیروی بیشتر، تعویض دنده ها در فواصل طولانی انجام می گرفت. یکی از نکات قابل توجه سریع تر بودن این سفر نسبت به قبل بود. وسلین که یکی از رانندگان بین مسیر چادریم و آلدن هوون است، می‌گوید: “من بلافاصله از آکتروسخاطر جمع شدم”. ادامه این سفر و طی ۱,۲۰۰ کیلومتر، تاییدی بود بر کیفیت و کارآیی آکتروس SLT.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

بالمر، رئیس کمپانی حمل و نقل در خصوص آکتروس SLT چنین می گوید: ” این خودروی سنگین با برخورداری از استاندارد یورو ۶، مصرف سوخت را به طرز چشمگیری کاهش داده است و ما را به سوی آینده ای بهتر سوق می دهد. همچنین می تواند گامی محکم به سوی آینده باشد.” وسلین نیز، کاملا با این ایده موافق است و می‌گوید: “به لطف وجود سیستم تعلیق بادی در این کامیون پرقدرت، هرگز متوجه ناهمواری های چاده نخواهید شد و رانندگی راحتی را تجربه می کنید. همچنین، گیربکس ۳ Powershift اتوماتیک ۱۶ سرعته مرسدس نیز، با دقت فراوانی وظیفه خود را انجام می دهد”. و نکته آخر اینکه تجربه آکتروس برای راننده آن به حدی عالی بود که پس از اتمام سفر اظهار داشت: ” تنها مشکل این کامیون این است که برای من نیست”.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

 
  • ۹۹/۰۵/۰۷
  • دیزل شاپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی