دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی

دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی
دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین
شماره تماس:
09337263827
پشتیبانی واتساپ : 09337263827
آدرس رسمی سایت : https://dizelshop.com/


۵۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سودآوری شرکت فاو

دنیای‌اقتصاد : شرکت فاو ، یکی از خودروسازان بزرگ چینی اعلام کرد که با ثبت فروش ۶۳/ ۱ میلیون دستگاه از محصولات خود در نیمه نخست سال ۲۰۲۰، افزایش ۳/ ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. خودروی نمادین «هونگ‌کی» این برند موفق شد در نیمه نخست سال جاری ۷۰‌هزار دستگاه بفروشد که نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۹ رشد ۷/ ۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. به‌علاوه محصولات حاصل از سرمایه‌گذاری‌های مشترک این شرکت با فولکس‌واگن و تویوتا نیز شاهد فروش خوبی در این مدت بوده است. این شرکت خودروساز باسابقه که در سال ۱۹۵۳ در شهر چانگ‌چون تاسیس شد به‌عنوان مهد خودروسازی چین مطرح است. اصلاحات سازمانی در توسعه و تحقیق برای ساخت مدل‌های جدید که طی سال‌های اخیر در فاو انجام شده‌اند یکی از دلایل موفقیت این برند در زمانی است که شیوع ویروس کرونا موجب کاهش تقاضا و ضربه‌های مهلک به پیکر خودروسازی جهان شده است.

 

لوازم یدکی فاو را از دیزل شاپ بخواهید 

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

لوازم یدکی فاو

فاو Faw

شرکت فاو یک شرکتی چینی می‌باشد ، این شرکت در سال 2009 جزء اولین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده در صنعت ماشین های صنعتی و شرکتی معرفی شد. این کمپانی در سال 2008 بسیار فروش داشت فروش آن حدود 1.5 میلیون وسیله نقیه می‌باشد. شرکت فاو سابقه فعالیت با بزرگ ترین شرکت هارا دارد این شرکت برای شرکت هایی مانند جنرال موتور ، آئودی ، مزدا و تویوتا قطعات تولید می‌کند. همچنین در بعضی موارد مونتاژ خودرو های  شرکت های نام برده شده را بر عهده دارد.

در گذشته شرکت فاو جزء رده های چهارم خودرو سازهای چینی بود اما با ورود شرکت فولکس واگن به شرکت فاو و سرمایه گذاری این شرکت در بخش های تولیدی کمپانی فاو سبب شده تا  جزء دومین کارخانه های تولید کننده خودرو های سنگین در خاورمیانه باشد. محصولات تولیدی توسط این شرکت به کشور های دیگر نظیر اردن ، مصر ، ایران و... ارسال می‌شود. امروزه محصولات شرکت فاو سبک و سنگین در کشور ایران مشاهده می‌شود ، به دلیل داشتن کیفیت نسبتا بالا و همچنین قیمت خوب محصولات این شرکت سبب شده است تا متقاضیان زیادی داشته باشد.

لوازم یدکی فاو را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات فاو

فاو Faw

شرکت فاو یک شرکتی چینی می‌باشد ، این شرکت در سال ۲۰۰۹ جزء اولین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده در صنعت ماشین های صنعتی و شرکتی معرفی شد. این کمپانی در سال ۲۰۰۸ بسیار فروش داشت فروش آن حدود ۱٫۵ میلیون وسیله نقیه می‌باشد. شرکت فاو سابقه فعالیت با بزرگ ترین شرکت هارا دارد این شرکت برای شرکت هایی مانند جنرال موتور ، آئودی ، مزدا و تویوتا قطعات تولید می‌کند. همچنین در بعضی موارد مونتاژ خودرو های  شرکت های نام برده شده را بر عهده دارد.

در گذشته شرکت فاو جزء رده های چهارم خودرو سازهای چینی بود اما با ورود شرکت فولکس واگن به شرکت فاو و سرمایه گذاری این شرکت در بخش های تولیدی کمپانی فاو سبب شده تا  جزء دومین کارخانه های تولید کننده خودرو های سنگین در خاورمیانه باشد. محصولات تولیدی توسط این شرکت به کشور های دیگر نظیر اردن ، مصر ، ایران و... ارسال می‌شود. امروزه محصولات شرکت فاو سبک و سنگین در کشور ایران مشاهده می‌شود ، به دلیل داشتن کیفیت نسبتا بالا و همچنین قیمت خوب محصولات این شرکت سبب شده است تا متقاضیان زیادی داشته باشد.

لوازم یدکی فاو را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

به گزارش «اخبار خودرو»،داریوش امانی؛ قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری، توضیحاتی را درخصوص طرح جدید نوسازی ۵هزار دستگاه توسط این سازمان ارائه کرد. این سازمان که به گفته امانی در سه سال اخیر نیز ۵هزار دستگاه خودرو فرسوده را نوسازی کرده، در نظر دارد قرارداد سومی را هم به‌منظور نوسازی یک‌هزار خودرو فرسوده دیگر به‌زودی امضا کند و درمجموع ۱۱هزار خودرو را طی ۶ سال مورد نوسازی قرار دهد. احمد کریمی؛ دبیر کانون کامیون‌داران کشور نیز به‌صورت تلفنی در این ‌گفت‌وگو شرکت کرد و این طرح را در مجموع برای مالکان کامیون‌های فرسوده در کشور جذاب عنوان کرد.

 

فرسودگی ۶۵هزار خودرو باری در کشور

قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد تعریف فرسودگی ناوگان سنگین کشور گفت: «درحال‌حاضر آیین‌نامه سن فرسودگی را در اختیار داریم که براساس قانون هوای پاک تنظیم شده است. براساس این آیین‌نامه سن فرسودگی ۱۵ سال تعیین شده است که البته این بحث توسط دیوان دچار خدشه شد.»

داریوش امانی در ادامه با اشاره به این که ۳۸۰هزار ناوگان فعال در بخش باری فعال هستند و نوسازی ناوگان سنگین در سال‌های اخیر به تاخیر افتاده است، بیان کرد: «درحال‌حاضر نزدیک به ۶۵هزار ناوگان بالای ۳۵ سال داریم. در این طرح که براساس صرفه‌جویی از محل سوخت و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و کسب‌وکار است، سازمان اقداماتی را انجام می‌دهد.»

 

نوسازی ۶هزار خودرو فرسوده در دستور کار سازمان راهداری

وی همچنین درخصوص اقدامات انجام‌شده برای نوسازی ناوگان اظهار کرد: «در ۳ سال گذشته حدود ۵هزار دستگاه خودرو فرسوده از ناوگان را مورد نوسازی قرار داده‌ایم.» امانی ادامه داد: «برای ما بسیار حائزاهمیت بود که در سال جهش تولید، قرارداد جدید را هم به سرانجام برسانیم که هفته گذشته بین سازمان راهداری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، بانک صادرات و خودروسازان در بخش خصوصی امضا شد.»

قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار امیدواری کرد در مرحله اول ظرف ۱۰ روز آینده ۲۰۰ دستگاه از این ناوگان را در اختیار متقاضیان قرار دهند. وی تصریح کرد: «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرحله نخست این طرح برای کامیون‌های بالای ۵۰سال هدف‌گذاری انجام داده است.» امانی توضیح داد: «براساس تفاهم‌نامه جدید قرار است این ۵هزار دستگاه طی ۲۰ ماه آینده مورد نوسازی قرار گیرند.» وی همچنین از برنامه‌های این سازمان برای نوسازی یک هزار دستگاه دیگر از خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: «با امضای این تفاهم‌نامه جمع نوسازی را در سال‌های اخیر به ۱۱هزار دستگاه خواهیم رساند و امیدواریم یک‌هزار دستگاه را هم هرچه سریع‌تر عملیاتی کنیم و طی ۱۲ ماه بعد از عقد قرارداد این تعداد را هم به نوسازی ناوگان اضافه کنیم.»

 

نوسازی با همکاری بانک صادرات

قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه افزود: «با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها و مسائل تولیدکنندگان خودروهای تجاری، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای نوسازی ناوگان انجام شده است.» وی بیان کرد: «بانک صادرات تمام نوسازی ناوگان را پذیرفته و قرار است بحث نوسازی ناوگان به‌طور کلی با این بانک انجام شود و با توجه به این‌که زمان بسیاری صرف بررسی مشکلات و موانع این قرارداد شد، امیدواریم طی مدت تعیین‌شده نوسازی ناوگان انجام شود.» امانی گفت: «از نظر تناژ نیز کامیون‌های بالای ۱۰ تن اولویت نوسازی براساس این طرح را دارند.»

وی افزود: «به دلیل شرایط تحریم با محدودیت واردات مواجه هستیم، اما تمام تلاش بر این بوده است تا ناوگانی را وارد کنیم که مورد استقبال مالکان خودروهای فرسوده قرار گیرد و خدمات پس از فروش خوبی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.» امانی ادامه داد: «بعد از واردات کامیون‌های چینی بی‌کیفیت در سال‌های اخیر، تمام تلاش سازمان بر این بوده است که ناوگانی را مطابق با استانداردهای ۸۵گانه و رضایت کامیون‌داران وارد کشور کنیم.»

مزایای نوسازی خودروهای فرسوده

وی همچنین درخصوص نتیجه اجرای این طرح تصریح کرد: «با اجرای این طرح چرخه صنعت تجاری‌سازی کشور به گردش در می‌آید.» امانی افزود: «موضوع دیگر این است که نزدیک به یک‌میلیارد و ۲۲۰میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت براساس اجرای این طرح محقق خواهد شد و از سوی دیگر استاندارد آلایـــــندگی این خودروها بالاست و می‌توان از این طریق بـــــه قـــانون هوای پاک نزدیک شد.»

قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: «جوان‌شدن سن ناوگان کشور که درحال‌حاضر یکی از فرسوده‌ترین ناوگان‌های دنیاست، از دیگر مزایای اجرای این طرح است و با این اقدام می‌توان میزان بهره‌وری ناوگان را افزایش داد.»

 

تسهیلات ۸۰ درصدی با بهره ۹ درصد

وی درخصوص ایجاد انگیزه برای مشارکت در این طرح گفت: «تلاش ما بر این بود که جــــذابیت این طرح را افزایش دهیم تا رانندگان در این طـــــرح مشارکت کنند.»

امانی افزود: «۸۰ درصد هزینه خرید این خودروها به‌صورت وام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که ۹درصد سود آن را خریداران و ۹ درصد دیگر را سازمان به صورت یارانه پرداخت می‌کند. یعنی رانندگان تسهیلات ۸۰درصدی با بهره ۹ درصد را در اختیار خواهنــــــد داشت. تنــــــها ۲۰ هزینه این خودروها آورده مالکان خـــــواهد بــــــود.»

وی ادامه داد: «این در حالی است که در تمام مراحل نوسازی، توسعه ناوگان متوقف خواهد شد. یعنی ابتدا باید گواهی اسقاط برای ناوگان ۵۰ساله صادر شود و بعد تسهیلات در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. حتی مشارکت در طرح جایگزینی با خودروهای ۳ سال کارکرد اروپایی نیز به شرط اسقاط انجام می‌شود.»

 

کیفیت، موضوع اصلی واردات باشد

دبیر کانون کامیون‌داران کشور نیز در این برنامه در خصوص طرح نوسازی ناوگان تجاری اظهار کرد: «اصل موضوع نوسازی یکی از اولویت‌های اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای است. سازمان راهداری هم در جلسات مختلف برای اجرای قانون در بحث نوسازی و هماهنگی با سازمان‌های ذیربط تلاش می‌کند.» احمد کریمی در ادامه گفت: «تا امروز برنامه نوسازی آن‌طور که باید و شاید پیش نرفته است.» وی درخصوص مشکلات ناوگان فرسوده بیان کرد: «در کنار تمام مسائلی این ناوگان فرسوده برای کشور به همراه دارد، باید به این موضوع اشاره داشت که هزینه تعمیر این خودروها و تامین قطعه برای آن‌ها، ارزبری بالایی را در کشور به وجود می‌آورد.» وی توضیح داد: «اولویت اول این است که ناوگان باکیفیتی جایگزین شود تا با ورود به چرخه حمل‌ونقل کشور نیاز به تعمیر نداشته باشد.» کریمی تصریح کرد: «در سال‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی به این موضوع توجه چندانی نکرده‌اند و محصولات چینی را وارد ناوگان کردند. شاید بخشی از این موضوع مربوط به محدودیت‌ها بوده، اما بخشی از آن نیز به‌طور قطع بی‌توجهی به کیفیت ناوگان است.»

 

توقف عرضه هم‌زمان با نوسازی الزامی است

دبیر کانون کامیون‌داران کشور در ادامه با اشاره به این‌که خودروهای به‌اصطلاح فرسوده تمام سرمایه مالکان آن‌هاست، بیان کرد: «ایجاد تسهیلات مناسب برای نوسازی بسیار مهم است. یعنی شرایط به نحوی باشد که دارنده ناوگان فرسوده بتوانند با استفاده از این تسهیلات خودروها را نوسازی کنند.»

وی ادامه داد: «در زمان نوسازی ناوگان فرسوده، عرضه ناوگان بدون خروج خودرو فرسوده از ناوگان، باید به‌طور کلی متوقف شود. درحــال‌حاضر خودرو به اندازه کافی در ناوگان وجود دارد و تنـــــها باید نوسازی صورت گیرد.»

کریمی توضیح داد: «متوسط کارکرد ناوگان تجاری در ماه به دلیل فرسودگی این ناوگان کم است. بنابراین باید فروش کامیون‌های جدید منوط به خروج فرسوده‌ها باشد. تنها در این صورت است که خریداران کامیون‌های وارداتی می‌توانند اقساط خود را بپردازند و از عهده تعهداتی که به بانک عامل دارند بربیایند. اما اگر عرضه کامیون‌های جدید بدون خروج فرسوده‌ها انجام شود، کارکرد خودروها پایین خواهد آمد.»

کریمی ادامه داد: «در جلسات مربوط به نوسازی ناوگان باید نماینده تشکل صنفی هم حضور پیدا کند تا نظرات این صنف به گوش مسئولان برسد.»

دبیر کانون کامیون‌داران اظهار کرد: «آمار ناوگان فرسوده به قدری بالاست که نوسازی ۵هزار کامیون در مقایسه با ۵۳هزار کامیون فرسوده موجود در کشور محدود است و باید از همه ظرفیت‌ها برای نوسازی استفاده کنیم تا همه ناوگان نوسازی شود. اما درمجموع طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای برای رانندگان جذاب است، به شرط این‌که ضمانت اجرایی مناسب هم داشته باشد.»

 

لوازم یدکی ماشین سنگین را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

لوازم یدکی ماشین سنگین

 دیزل شاپ  مجله دیزل شاپ  

حمل و نقل و ماشین های سنگین ولوو

در این مقاله قصد داریم که به تاریخچه شرکت ولوو در تولید ماشین های سنگین برای حمل و نقل بپردازیم اگر می خواهید در این زمینه اطلاعاتی را بدست آورید، همراه ما باشید. تاریخچه شرکت ولوو در تولید ماشین های سنگین به چندین دهه قبل باز می گردد و این شرکت کامیون سازی در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد، دو مهندس مکانیک به نام های آسار گابریلسن و گوستاو لارسون موسس این شرکت کامیون سازی بودند، در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در گوتنبرگ سوئد واقع شده است.

تاریخچه شرکت ولوو

تاریخچه شرکت ولوو نشان دهنده روند پیشرفت این شرکت است، ولوو که در حال حاضر با نام VOLVO AB در حال فعالیت می کند یک شرکت صنایع سنگین در کشور سوئد است، در بررسی تاریخچه شرکت ولوو شاهد تولیداتی مانند اتوبوس، کامیون و تریلی هستیم که از لحاظ رقابتی بسیاری از بازارهای دنیا را تسخیر کرده اند، علاوه بر این، شرکت ولوو در زمینه سامانه های پیش رانش دریایی، صنعتی، تجهیزات ترابری و سازه ای نیز فعال است.

در ابتدا و در سال ۱۹۲۴ این شرکت به عنوان زیر مجموعه ای ازگروه اس کاااف فعالیت خود را شروع کرد و موسسان این شرکت به منظور تولید خودروهایی که در سرمای شدید سوئد مقاوم باشند و در جاده های یخ زده دچار مشکل نشوند ساخت خودروهای خاص را آغاز کردند.

 ولوو به عنوان یک شرکت خودرو ساز سنگین حمل و نقل فعالیت خود را شروع کرد و تا چند سال آینده آنقدر پیشرفت کرد که در سال ۱۹۳۵ وارد بازار بورس شود و سهام اس کااف نیز به این شرکت واگذار شد

 

تمرکز بر روی تولید ماشین های سنگین

شرکت ولوو همزمان هم در زمینه تولید ماشین های سبک فعال بود و هم در زمینه ساخت ماشین های سنگین پیشرو بود، اما عمده شهر و پیشرفت این شرکت به دلیل تولید ماشین های سنگین بسیار با کیفیت است و تاریخچه شرکت ولوو نیز با نام ماشین های سنگین گره خورده است.

این شرکت به منظور بالابردن کیفیت و همچنین تمرکز بیشتر بر روی تولید ماشین های سنگین حمل و نقل در سال ۱۹۹۹ میلادی قسمت تولید خودروهای سبک را که با نام ولوو کارز فعالیت می کرد به شرکت فورد با ارزش تقریبی ۶٫۵ میلیارد دلار فروخت. شرکت فورد آمریکایی نیز در ۲۰۱۰ ولوو کارز را با قیمت بسیار پایین تری نسبت به خریدش از ولو به یک شرکت چینی با نام جیلی واگذار کرد.

تاریخچه شرکت ولوو در ایران

برای اولین بار و در سال ۱۹۳۴ بود که پای شرکت ولوو به ایران باز شد، طبق مدارکی که در این شرکت موجود است ابتدا سه کامیون به ایران تحویل داد. شرکت رنا که هم اکنون نیز در ایران فعالیت می کند اولین شریک ولوو در ایران بود و فعالیت خود را با مونتاژ سری ان شروع کرد. پس از این که ولو مقداری از سهام زامیاد را خریداری کرد تولید خود را از این را دنبال کرد. سال ۱۹۸۴ سری جدیدی از تولیدات ولوو (F) در بازار ایران برای فروش عرضه شدند که تولید آن با همکاری ایران کاوه بود. ولو سری اف تنها یک مزیت داشت و آن هم موتور قدرتمند داشت از نظر ساخت کابین و بدنه چندان مناسب نبود، اما ولوو معایب سری اف را برطرف کرد و تولید سری FH را شروع کرد که یکی از پرطرفدارترین ماشین های سنگین حمل و نقل در ایران است.

 

لوازم یدکی ولوو را از دیزل شاپ بخواهید

 

 
  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

یکی از محصولات شرکت جی ام سی که به تازگی توسط رایان دیزل ایران در ایران وارد شده است کامیونت 5.2 تن آن می‌باشد ، این کامیونت با داشتن قدر نسبتا خوب در مقابل قیمتی که دارد توانسته است در بازا ایرن جایگاه خوبی را برای مسارف درون شهری  برای خود کسب کند به همین دلیل سبب شده است تا بیشترین فروش را در ایران داشته باشد ، با استفاده از سیستم هوشمند سرمایش و گرمایش در داخل این کامیونت سبب شده است تا در تمام فصول سال پاسخ گوی شما باشد و بدون هیچ گونه زمشکلی شما بتوانید از آن بهره ببرید.

 

در ایران از کامیونت جی ام سی معمولا به عنوان کامیونت های باری یخچالی استفاده می‌شود و اصولا در حمل و نقل های دورن شهری از این کامیونت ها استفاده می‌شود ، دارای ترمز خفه کن یکی از بهترین استاندارد هایی می‌باشد که در طراحی این مدل 5.2 تنی قرار دارد. دارای دیفرانسیل تک در مرکز که دارای مزیت هایی و معایبی نیز می‌باشد اما در صورت کلی قطعات این کامیونت به نهو بسیار خوبی در کنار یک دیگر چیده شده اند

 

لوازم یدکی کامیونت 5.2 تن جی ام سی را از دیزل شاپ بخواهید 

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

رایان دیزل ایران Rayan diesel

شرکت رایان دیزل ایران یکی از بزرگ ترین شرکت هایی می‌باشد که در زمینه تولید ماشین های نیمه سنگین فعالیت دارد اما به تازگی این شرکت بیشتر به سمت مونتاژ محصولات شرکت های دیگر روی آورده است این شرکت با داشتن نیرو کار بسیار ماهر توانسته است به خوبی از پس مسئولیت هایی که در این زمینه تحویل گرفته است بر بیاید و بتواند به عنوان یک شرکت فعال در این زمینه در ایران فعالیت کند امروز شرکت پرشین خودرو نمایندگی شرکت جی ام سی چین را برعهده دارد و سعی بر تولید و مونتاژ محصولات این شرکت در ایران دارد و تا به امروز توانسته است به خوبی محصولات این شرکت را وارد بازار داخلی ایران کند.

قطعات تولید شده توسط رایان دیزل برای محصولات جی ام سی سبب شده است تا این شرکت از واردات محصولات خارجی و  قطعات شرکت های خارجی مبرا باشد و بتواند محصولات خود و پشتیبانی خود را در ایران برای محصولات شرکت jmc داشته باشد که همین امر بسیار خوبی برای شرکت پرشین می‌باشد. و تا به امروز هم این پیشرفته ادامه دارد و آینده بسیار خوبی برای این شرکت رقم خواهد خورد ، در آینده باید آماده مشاهده رشد این شرکت بزرگ در ایران باشیم. محصولات تولید شده و مونتاژ شده توسط این شرکت کامیونت های شرکت جی ام سی می‌باشد.

لوازم یدکی رایان دیزل ایران را دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات کشنده رنو پریمیوم

 دیزل شاپ  مجله دیزل شاپ  

کشنده رنو پریمیوم
کشنده ی رنو پریمیوم یکی از قدرتمند ترین کشنده های اخیر ساخت شرکت فرانسوی رنو است. شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس ازگروه فولکس واگن و پژو سیتروئن به عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته شد. شرکت رنو هم اکنون در رتبه نهم از بزرگ ترین شرکت های خودروسازی جهان قرار دارد. شرکت رنو در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد و تا به حال توانسته محصولات خود را به بیش از ۱۱۸ کشور دنیا صادر کند. رنو در گذشته علاوه بر خودروهای سواری و تجاری در گشته تراکتور و تانک نیز تولید کرده است. همکاری رنو و شرکت نیسان جایگاه رنو تا رتبه چهارمین خودروساز دنیا را ارتقا داد. رنو در ایران از طریق شرکت رنو پارس فعالیت دارد و محصولاتی را در خط تولید سایپا مونتاژ می کند و همچنین دیگر محصولات رنو همچون تالیسمان یا داستر از طریق شرکت نگین خودرو عرضه می شود.کشنده رنو پریمیوم با طراحی برتر شرکت رنو همواره در صدرکشنده های برتر بوده و با توجه به کیفیت ساخت و طراحی دقیق طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

کشنده رنو

مشخصات فنی کشنده رنو پریمیوم
موتور:

  • شش سیلندر خطی مجهز به تور بو شارژ و اینتر کولر
  • دارای استاندارد عدم آلایندگی EURO 3اروپا
  • ۲۴ سوپاپ
  • قطر و کورس پیستون ۱۵۲×۱۲۳ میلیمتر
  • دارای حجم ۱۰۸۱۰ سانتی متر مکعب
  • حداکثر قدرت ۴۴۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور دقیقه
  • حجم روغن گیری موتور ۳۶ لیتر

جعبه دنده:

  • ZF آلمان (۱۶S 2220 TD)
  • ۱۶ دنده جلو +۲ دنده عقب
  • کلاچ تک صفحه ای خشک بادی هیدرولیک

ابعاد و فواصل:

  • طول کلی: ۶۰۴۰ میلیمتر
  • فاصله بین محور ها: ۳۹۰۰ میلیمتر
  • ارتفاع کلی بدون بادگیر سقف: ۳۳۴۳ میلیمتر

اوزان:

  • وزن مجموع نا خالص ۱۹۰۰۰ کیلوگرم (GVW)
  • وزن مجموع ترکیبی۴۴۰۰۰ کیلوگرم ( GVW)
  • وزن کشنده ۶۵۶۰(بدون لاستیک زاپاس و گازوئیل)

سیستم تعلیق:

  • جلو:فنرهای پارابولیک به همراه ضربه گیرهای تلسکوپی هوای فشرده
  • میزان تحمل وزن ۷۱۰۰۰ کیلوگرم
  • عقب:سیستم تعلیق بادی با کنترل از راه دور، و کمک فنرهای تلسکوپی
  • میزان انعطاف پذیری سیستم تعلیق عقب ۲۵۰ میلیمتر
  • میزان تحمل وزن ۱۳۰۰۰ کیلوگرم

ابعاد رینگ و لاستیک:

  • رینگ چرخ ها ۵/۲۲×۹ اینچ
  • لاستیک ها ۵/۲۲ R 80/315

سیستم ترمز:

  • ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب و مجهز به سیستم های
  • ترمزهای هوشمند EBS
  • ضد قفل ABS ضد لغزش ASR
  • ترمز ویژه پارک و ترمز تپه هوشمند HAS

حداکثر سرعت:

  • ۱۱۵ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • حجم مخزن سوخت
  • دارای دو مخزن سوخت استاندارد با مجموع حجم ۹۸۰ لیتر

سیستم الکتریکی:

  • ولتاژ ۲۴ ولت، ظرفیت باطری ۲۰۱۲ ولت
  • ۱۸۵ آمپر ساعت
  • آلترناتور ۹۰ آمپر

تجهیزات استاندارد:

  • فرمان هیدرولیک قابل تنظیم زاویه و عمق
  • قسمت خواب با دو تخت
  • سیستم تهویه مطبوع (کولر)
  • بخاری در جا، مجموعه کامل ابزار
  • جک بالابر ۱۰ تنی
  • پخش صوت CD همراه با رادیو و کنترل پشت فرمان
  • پروژکتور
  • مبدل ۲۴ ولت به ۱۲ ولت جهت ادوات برقی
  • قفل مرکزی همراه با کنترل از راه دور
  • آفتابگیر بیرون شیشه جلو
  • سقف باز شو شیشه ای برقی
  • شیشه برقی، بوق بادی
  • چراغ خواب
  • کپسول آتش خاموش کن
  • صندلی راننده با کمک های بادی
  • صندلی کمک راننده قابل تنظیم
  • کروز کنترل و تاخوگراف
  • آیینه های برقی
  • آینه گرمکن
  • ریتاردر دستی و اتوماتیک
  • بادگیر سقفی
  • جانبی و روباکی (در رنگ های سفید، زرد، نارنجی، قرمزو آبی)

قطعات کشنده رنو پریمیوم

https://dizelshop.com/?p=1630

   

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

لوازم یدکی کشنده تک محور T480 رنو

 دیزل شاپ  مجله دیزل شاپ  

لوازم یدکی کشنده تک محور T480 رنو

کشنده تک محور T480 رنو
شرکت رنو شرکت موفق در زمینه طراحی و ساخت ماشین های سواری وماشین های سنگین است که در کشور فرانسه تأسیس شد. شرکت رنو همواره برکیفیت محصول چه در طراحی و چه در تولید تأکید داشته و در رقابت تنگاتنگ با سایر رقبا در بازار حمل و نقل جاده ای بوده است. کشنده تک محورT40 از جمله کشنده های اخیر شرکت رنو است که طی زمان اندک توانست جایگاه ویژه ای در بازار ایران پیدا کند. یکی از نقط برتری این کشنده نسبت به رقبا سیستم تعلیق آن است که برای مسیرهایی با ناهمواری و شرایط سخت به خوبی طراحی شده است.

رنو تک محور T480

مشخصات فنی کشنده تک محور T480 رنو
محورها:

  • جلو: ۷ تن فورج شده با مقطع I شکل
  • عقب: سیستم تعلیق بادی(۸بالشتک) به همراه کمک فنر و میل موجگیر

ابعاد و اوزان:

  • فاصله محوری: ۳۳۰۰میلیمتر
  • وزن شاسی: ۱۰۲۰۰کیلوگرم
  • وزن مجموع ناخالص ترکیبی (GCW:49000کیلوگرم)

سیستم ترمز:

  • ترمزهای جلو و عقب دیسکی
  • دارای دو مدار مستقل
  • کمپرسور باد دو سیلندر
  • سیستم ترمز ضد قفل(WABCO(EBS+ESC
  • ترمز تریلی
  • ترمز پارکینگ
  • تانک های باد آلومینیومی

تجهیزات استاندارد:

  • اتاق نسل جدید
  • رادیوپخش
  • فیلترآبگیر سوخت
  • چراغ مه شکن عقب و جلو
  • شیشه بالابر برقی
  • کولر
  • قفل درب مخزن سوخت
  • گارد بغل
  • بادگیر سقف و جانبی
  • دریچه سقف برقی
  • صندلی بادی قابل تنظیم راننده و صندلی بادی شاگرد
  • سیستم تعلیق اتاق بادی جلو و عقب
  • آینه های برقی جانبی

کشنده تک محور T480 رنو
شرکت رنو شرکت موفق در زمینه طراحی و ساخت ماشین های سواری وماشین های سنگین است که در کشور فرانسه تأسیس شد. شرکت رنو همواره برکیفیت محصول چه در طراحی و چه در تولید تأکید داشته و در رقابت تنگاتنگ با سایر رقبا در بازار حمل و نقل جاده ای بوده است. کشنده تک محورT40 از جمله کشنده های اخیر شرکت رنو است که طی زمان اندک توانست جایگاه ویژه ای در بازار ایران پیدا کند. یکی از نقط برتری این کشنده نسبت به رقبا سیستم تعلیق آن است که برای مسیرهایی با ناهمواری و شرایط سخت به خوبی طراحی شده است.

رنو تک محور T480

مشخصات فنی کشنده تک محور T480 رنو
محورها:

  • جلو: ۷ تن فورج شده با مقطع I شکل
  • عقب: سیستم تعلیق بادی(۸بالشتک) به همراه کمک فنر و میل موجگیر

ابعاد و اوزان:

  • فاصله محوری: ۳۳۰۰میلیمتر
  • وزن شاسی: ۱۰۲۰۰کیلوگرم
  • وزن مجموع ناخالص ترکیبی (GCW:49000کیلوگرم)

سیستم ترمز:

  • ترمزهای جلو و عقب دیسکی
  • دارای دو مدار مستقل
  • کمپرسور باد دو سیلندر
  • سیستم ترمز ضد قفل(WABCO(EBS+ESC
  • ترمز تریلی
  • ترمز پارکینگ
  • تانک های باد آلومینیومی

تجهیزات استاندارد:

  • اتاق نسل جدید
  • رادیوپخش
  • فیلترآبگیر سوخت
  • چراغ مه شکن عقب و جلو
  • شیشه بالابر برقی
  • کولر
  • قفل درب مخزن سوخت
  • گارد بغل
  • بادگیر سقف و جانبی
  • دریچه سقف برقی
  • صندلی بادی قابل تنظیم راننده و صندلی بادی شاگرد
  • سیستم تعلیق اتاق بادی جلو و عقب
  • آینه های برقی جانبی

 
  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات کامیون رنو Magnum

 دیزل شاپ  مجله دیزل شاپ  

قطعات کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum
اولین نسل از کامیون رنو Magnum در سال ۱۹۹۰ به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی های بارز این کامیون می توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می شوند به یکی از راحت ترین کامیون های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان “بهترین کامیون سال” گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ ۲۵ ساله اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنو Magnum در سه تیپ تولید می شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega.

کامیون رنو Magnum

طراحی داخلی
مدل جدید کامیون رنو Magnum از ظاهر مدرن تری بهره می برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب ها به چشم می خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده اند. از طرفی، روکش های کروم، چراغ های LED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.

کامیون رنو Magnum

این طراحی تأثیرگذار خارجی در کنار طراحی ارگونومیک داخلی قرار می گیرد. وزن قسمت جلویی کامیون به طور کامل روی محور جلو افتاده است تا اطمینان حاصل شود روی جاده عملکرد بهتری دارد. کابین دارای یک کفی کاملاً تخت است، فاصله سقف تا کف نیز بیش از ۲ متر است و به راننده ها اجازه می دهد بتوانند کاملاً بایستند. صندلی راننده ارتفاع زیادی دارد که وقتی در کنار شیشه بزرگ و عمودی جلو قرار می گیرد دید بسیار خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می دهد. آینه های جانبی نیز ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسند ولی کارشان را خیلی خوب انجام می دهند. کابین دارای ۱,۰۰۰ لیتر محفظه بار است که به شکل محفظه های مختلفی در اطراف کابین به چشم می خورند. به این ترتیب، سرنشینان برای جادادن اسباب و اثاثیه شان هیچ مشکلی نخواهند داشت. در داخل کابین یک تختخواب تاشو بزرگ با ابعاد ۷۵۰×۲۰۰۰ میلی متر قرار دارد که برای مسافرت های طولانی بسیار راحت و کاربردی است. موارد دیگری نیز برای راحتی راننده وجود دارد که از میا آن ها می‌توان به وجود یک یخچال در زیر تختخواب، صندلی بادی راننده، قفل و باز کردن درب ها از راه دور، صندلی شاگرد گردان به همراه تکیه گاه پا، سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان و پخش CD و بلوتوث.

کامیون رنو Magnum

قدرت و عملکرد موتور
کامیون رنو Magnum به یک موتور ۱۲ سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می گردد. نسخه اول قادر است ۴۸۰ اسب بخار نیرو و حداکثر ۲,۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی تر است و می‌تواند ۵۲۰ اسب بخار نیرو و ۲,۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ۱۹ درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می گیرد و ۲۴ سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی نظیری می شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیک Optidriver+ قرار می گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می رسد.

کامیون رنو Magnum

شاسی کامیون رنو Magnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی های جاده جذب می شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر ۷۰ دسی بل می رسد. فرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک ها به صورت الکترونیکی مدیریت می شوند و نیروی متوقف کننده شگفت آوری تولید می کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

نتیجه گیری
کامیون رنو Magnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانه Optidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس های موجود در بازار محسوب می شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنو Magnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می برد.

کامیون رنو Magnum

 
  • دیزل شاپ