دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی

دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی

لوازم یدکی اتوبوس کامیون کشنده کامیونت تریلر| قطعات اتوبوس کامیون کمپرسی تریلی
دیزل شاپ| فروشگاه اینترنتی لوازم ماشین سنگین
شماره تماس:
09337263827
پشتیبانی واتساپ : 09337263827
آدرس رسمی سایت : https://dizelshop.com/


۲۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مقدمه
کامیون‌های اف ام توسط کمپانی ولوو در سال 1998 در دو مدل اف ام 7 و اف ام 10 تولید شدند. هدف از تولید این سری عرضه کامیون‌هایی بود که هزینه ساخت و امکانات کمتری نسبت به سری اف اچ داشته و قابلیت کارکرد و عملکرد مشابه سری اف اچ را داشته باشند. سری اف ام نسخه به بلوغ رسیده سری اف ال بود که به هدف توزیع و کار در ساخت و ساز شهرها و بزرگراه‌ها ساخته شدند اما در طول زمان تغییراتی کردند و سری‌های جاده‌ای از آن‌ها نیز تولید شدند.

کلمه اف ام مخفف Forward Control Medium Height Cab است. در تولیدات ولوو تا سال 2005 اعداد ظرفیت موتور به نام مدل اضافه می‌شدند، بدین صورت که اف ام 7 موتورهای 7 لیتری داشتند که در نسخه‌هایی بین 250 تا 290 اسب بخاری قدرت تولید می‌کردند و سری اف ام 10 موتورهای ده لیتری که در نسخه‌های مختلف بین 320 تا 360 اسب بخاری تولید می‌کردند.

در سال 2001 دیگر موتورهای 7 و 10 لیتری از رده خارج و ولوو اف ام را با موتورهای نه لیتری که ۳۰۰، ۳۴۰، ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کردند روانه بازار کرد. این سری کامیون‌های اف ام به گیربکس ای شیفت نیز مجهز شدند و در نسخه‌های جفت، تک و حتی سه محور و سری‌های مخصوص کارهای سنگین درون شهری تولید شدند.

ولوو FM460
در سال 2003 ولوو تراکس فناوری موتورهای 12 لیتری سری‌های اف اچ را بر روی سری اف ام پیاده کرد و کامیون‌هایی را تولید کرد که قدرت اف اچ 12 را داشتند اما با کابین کوچک‌تر و امکانات و شرایط‌های خاص‌تر بودند، و همین باعث شد اف ام به فروش خیلی خوبی در آن زمان برسد.

در سال 2005 سری‌های جدیدی از اف ام با موتورهای جدید 13 و ۹ لیتری همراه با گیربکس دستی و دنده‌ای ای شیفت تولید شدند. این سری از موتورها استاندارد آلایندگی یورو 4 را دارند و مجهز به سیستم کاهنده اس سی ار و ترمز موتور وی ای بی نیز بودند. این سری در نسخه‌های 380، 400، 440، 480 اسب بخاری به صورت‌های جفت و تک محور و نسخه‌های مختص کار در مکان‌های خاص تولید شدند. در سال 2013 ولوو اف ام را با موتورهای جدید 13 لیتری به نام دی سیزده بی رونمایی کرد.

ولوو در این موتور از فناوری چرخش گاز اگزوز وی جی تی توربو شارژر رونمایی کرد که در جهان تنها کمپانی است که از این روش استفاده کرده است. این موتورها در نسخه‌هایی با قدرت‌های 360، 400، 440 اسب بخاری تولید شدند. همچنین ولوو در این سری از موتورهای یازده لیتری به اسم دی یازده بی نیز تولید کرد که 390 و 430 اسب بخار قدرت تولید می‌کردند.

ولوو FM460
در سری آخر اف ام از گیربکس ای شیفت اتومات و یا دستی تولید شد. این سری از طراحی‌های اف اچ الهامات زیادی گرفته بودند و دارای مدار پشتیبانی خروج از خط و سنسور نقطه کور، چراغ روز و بسیاری از آپشن‌های دیگر بودند.

ولوو اف ام در ایران
از سال ۸۲ در ایران تولید اف ام توسط سایپا دیزل شروع شد. در ابتدا سایپا اف اچ های 12 لیتری نسل دو را مونتاژ می‌کرد که همزمان با آن سری اف ام 9 را نیز روی خط تولید برد که هم به صورت ده چرخ با موتورهای 340 اسبی در دو مدل شاسی‌بلند و کوتاه، و هم به صورت تک باری یا شش چرخ با موتورهای 300 اسب بخاری تولید شدند.

در سال 90 و 91 سایپا همراه با مونتاژ اف اچ با موتور 13 لیتری اف ام با موتورهای 13 لیتری را نیز تولید کرد که همه ده چرخ و 440 اسب بخاری بودند. این سری همه توپ طلا و در نسخه‌های کابین‌دار (باری) و بدون کابین (شاسی کمپرس) تولید شدند.

در سال 94 تولید نسل چهارم ولوو اف اچ در ایران شروع شد و به دنبال آن در سال ۹۵ اولین سری‌های اف ام نسل چهارم نیز به تولید رسیدند. سایپا در سال 95 اف ام کشنده تک محور کابین خواب‌دار با موتورهای 13 لیتری 460 اسب بخاری را تولید کردند و سپس اف ام ده چرخ را نیز با موتورهای 13 لیتری و 460 اسب بخاری به صورت ده چرخ باری با کابین خواب‌دار و ده چرخ کمپرس با کابین بدون جای خواب با نام اف ام ایکس تولید کرد که همه این تولیدات با گیربکس ای شیفت اتومات روانه بازار شدند.

سایپا نسل جدیدی از اف ام به نام اف ام ایکس نیز تولید کرد، ایکس همان ولوو اف ام با موتور ۴۶۰ اسب بخاری و شاسی مخصوص کمپرس با کابین بدون جای خواب بودند که به این سری نیز بعداً خواهیم پرداخت.

نسخه‌ای که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته، ولوو اف ام ۴۶۰ ده چرخ باری است که قوی‌ترین کامیون ده چرخ باری ایران بحساب می‌آید. منظور از اصطلاح کامیون باری، کامیونی است که کشنده نباشد و مجاز به حمل تریلر جداگانه نیست. در ایران کشنده ده چرخ تا ۷۵۰ اسب بخار را داریم اما باری بالاتر از ۴۶۰ اسب نیست، که قدرت بسیار بالایی برای یک کامیون باری بحساب می‌آید، چرا که کامیون باری نهایت مجاز به حمل بار تا ۱۶ تُن است.

ولوو FM460
از زمانی که ولوو اف ام وارد چرخه حمل و نقل ایران شد، با توجه به تفاوت‌هایی که با کامیون‌های باری موجود در کشور از همان زمان داشت، مورد استقبال خوبی قرار گرفت. اف ام 460 ادامه‌دهنده همان نسل اف ام بود و از شروع ثبت نام نظر بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب کرد.

هر چند مدتی نگذشته بود که بازار دچار تلاطم شد و قیمت این کامیون نیز در محدوده قیمت بهترین سری اف اچ که 500 بود قرار گرفت، و این باعث می‌شد مخاطب این پول را برای تریلی هزینه کند تا ده چرخ! اما از شوق و اشتیاق افرادی که این نوع کاربری را می‌پسندیدند، کم نکرد.

علت این عشق و علاقه هم به این برمی‌گردد که در حالی که این کامیون حداکثر حدود 15 تن مجاز به بارگیری است، اما موتور 460 اسب بخاری را داراست که از بسیاری حتی کشنده‌های کشور قدرت و گشتاور بیشتری را تولید می‌کند.

این قدرت زیاد همراه با محورهای عقب توپی طلا که مخصوص کارهای فوق سنگین ولوو است و همین طور کابین با طراحی‌های الهامی از نسل چهارم ولوو همراه با راحتی و امکانات باعث عشق و علاقه رانندگان به این کامیون شد. می‌توان گفت این کامیون از قوی‌ترین و بهترین کامیون‌های جهان در نوع خود است. البته این نکته را در نظر داشته باشید، کامیونی که عکسش را مشاهده می‌کنید نسبت به نسخه‌ای که سایپا دیزل تحویل می‌دهند، تفاوت‌هایی دارد که توسط اکثر مالکان انجام می‌شود یکی استفاده از چرخ‌های سایز 24 و مقداری طول شاسی را اضافه کردند تا اتاق جادارتر و زیباتر نصب کنند و هنگام بارگیری اکثریت وزن بر روی محور جلو نباشد و اینکه مکان باک را نیز تغییر داده‌اند.

این تغییرات معمولاً توسط اکثر مالکان اف ام های 460 باری به منظور کارایی بیشتر انجام شده است.

موتور
موتور شش سیلندر 12.8 لیتری ولوو که 460 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 و ای ای وی دار است. این موتور همچنین مجهز به سیستم کاهنده آلایندگی اس سی ار و وی ای بی یا همان ترمز سوپاپ است. حجم روغن این موتور 33 لیتر و حجم روغن خنک‌کننده موتور 40 لیتر است.

گیربکس
این سری از اف ام هم به صورت گیربکس دستی و هم اتومات تولید شدند. گیربکس ای شیفت به نام ا تی 2612. اف که 12 دنده جلو و 4 دنده به عقب را داراست، این گیربکس مجهز به سیستم تعویض دنده هوشمند نیز است.

سیستم ترمز
ترمزهای جلو و عقب کاسه‌ای، دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب، که با هوای فشرده کار می‌کند و مجهز به کمپرسور با ظرفیت 1080 لیتر در دقیقه، سیستم ضد قفل ترمز ABS و ترمز توقف اضافی روی محور عقب از نوع فنری، مجهز به سوپاپ ترمز وزنی

سیستم تعلیق
محور جلو فنر پارابولیک همراه با میل موج‌گیر، محور عقب فنر شمشی، کمک فنر همراه با میل موج گیراست

اتاق
مدل خوابدار، صندلی راننده تمام بادی اتوماتیک و قابل تنظیم، صندلی کمک راننده بادی و قابل تنظیم، آینه قیچی، آینه‌های جانبی گرمکن‌دار با تنظیم الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع (کولر بخاری) تمام اتوماتیک و شیشه شور و برف پاک‌کن چند زمانه، تعلیق عقب اتاق بادی، قفل مرکزی، بالابر برقی اتاق، شیشه بالابر برقی، دریچه سقف برقی.

تجهیزات ویژه
شامل سرعت‌سنج، تاخوگراف، دورسنج و درجه حرارت آب، میزان سوخت، فشار باد سیستم و زیربندی بادی، فشار روغن و کلیه علائم هشدار دهنده و اطلاعات خاص در صفحه نمایش دیجیتال ارایه می‌شوند.

بوق الکتریکی شهری و بادی، سیستم خودکار تنظیم سرعت، مجهز به تجهیزات کاهنده آلودگی صوتی، فیلتر آبگیر سوخت، پیش گرمکن موتور، لاستیک زاپاس، چراغ مه شکن، کپسول آتش خاموش کن، گلگیر و گل پخش کن عقب، ‌بکسل بند جلو، آفتابگیر بیرونی و داخلی، مبدل 24 ولت به 12 ولت جهت ادوات برقی، مجموعه ابزار کامل، جک بالابر 20 تن، بخاری درجا، قفل مرکزی مجهزبه کنترل از راه دور درب‌ها، رادیو پخش، چراغ مطالعه، جلیقه شبرنگ، علامت شبرنگ مختص وسایل نقیله مطابق استاندارد ECER-80، دنده پنج و چراغ قوه، بوق دنده عقب، ایموبلایزر، بلوتوث تلفنی.

 

مرکز فروش قطعات ولوو دیزل شاپ 

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات چین ران ماشین

چین ران ماشین Chinran

این شرکت در سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز توانسته است به خوبی در بین رقبا خود پیشرفت داشته باشد به همین دلیل این شرکت جزء برترین شرکت های سازنده ماشین های راه سازی و شهرسازی در ایران می‌باشد ، شرکت چین ران ماشین به دلیل داشتن نمایندگی شرکت های مختلف در ایران و واردات محصولات کشور های چین و .... به خوبی توانسته است در بین دیگر سازنده ها و واردکننده ها پیشرفت کند با داشتن خط تولید و توانایی های بسیار این شرکت توانسته است به خوبی فعالیت خود را ادامه دهد ، دستگاه های تولید شده توسط این شرکت دارای استاندارد های روز می‌باشد ، استفاده از جدید ترین دستگاه های روز دنیا باعث پیشرفت و سازندگی کشور شده است.

استفاده از متخصصان و خبره های موجود در این زمینه یکی از مهم ترین راه موفقیت این شرکت بوده است که توانسته است امروز در بین بزرگ ترین شرکت های خاورمیانه قرار داشته باشد ، ساخت انواع ماشین آلات قطعات یدکی پشتیبانی و تامین قطعات مصرفی تمامی محصولات وارد شده و تولید شده توسط این شرکت یکی از بزرگ ترین مزیت های آن محسوب می‌شود که رانندگان و مسئولان هیچ گاه نگران خراب شدن و از کار افتادن دستگاه های خودشان نباشند. واردات ماشین های سنگین جاده سازی از جمله غلتک ها ، واردات بلدوزر ، گریدر و انواع مختلف دیگر ماشین های سنگین راه سازی مزیت های این شرکت محسوب می‌شود.

لودر چرخ لاستیکی لوول FL958G
لودر لول مدل FL936F
لودر چرخ لاستیکی FL956F

لوازم یدکی چین ران ماشین را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

ولوو تراکس Volvo Trucks را می‌توان موفق‌ترین کامیون‌ساز اروپایی فعال در آمریکا دانست، علت آن هم به این موضوع برمی‌گردد که صنعت کامیون‌سازی آمریکا خاص و محدود به خودشان بوده و برندهای دیگر هر قدر هم خوب کار کرده باشند، باز نمی‌توانند در این بازار فروشی داشته باشند. اما ولوو سال ۱۹۸۱ تصمیم به ایجاد کارخانه‌ای در آمریکا گرفت تا این روند را تغییر دهد. در ابتدا مشخص بود که برای هر برند، هر قدر هم موفق در دنیا باشد، غیرممکن است بتواند در آمریکا کامیون به تولید برساند، پس ولوو با همکاری وایت و چند شرکت آمریکایی، کامیون‌هایی را ساخت که مانند کامیون‌های آمریکایی دارای کاپوت یا دماغ بزرگ و کابین‌های حجیم و بزرگ که مخصوص طی کردن ایالت‌های مختلف آمریکا بودند.

ولوو برای فروش در آمریکا یک مشکل بزرگ دیگر نیز داشت، اینکه راننده‌های آمریکایی بجز موتورهای آمریکا یعنی کامینز و دیترویت و کَت و گیربکس مثل الیسون و فولر هیچ مدل دیگری را قبول ندارند. ولوو برای این موضوع نیز راهکاری داشت. ولوو VNL را می‌توان با یکی از موتورهای کامینز یا دیترویت یا موتور خود ولوو انتخاب و خریداری کرد. تولیدات ولوو با همکاری وایت در آمریکا تا سال ۲۰۰۰ ادامه داشت و از آن به بعد ولوو به طور مستقل شروع به ساخت کامیون کرد. در ابتدا کامیون‌هایی بنام VN و سپس در سال ۲۰۰۲ کامیونی بنام VNL را تولید کرد.

ولوو VNL
ولوو بازار آمریکا را به خوبی فرا گرفت و VNL ها را با توجه به انتخاب مشتری با موتورهای ۱۳ و ۱۶ لیتری ولوو با گیربکس ولوو یا موتور کامنز و دیترویت تولید کرد. البته از این نکته نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که یک ولوو با موتور و گیربکس ساخت خود، نسبت به یک ولوو با موتور کامنز و گیربکس الیسون هم مدل و هم کارکرد، پس از چند سال کارکرد، قیمت حداقل ۳۰ درصد پایین‌تر را دارد (این ویژگی آمریکایی‌ها است که بجز انتخاب‌های داخلی خودشان شرکت های دیگری را قبول ندارند).

ولوو در تولید کابین‌های لوکس و خوب بسیار عالی است و یکی از رقبای اصلی پیتربیلت و کنورث در آمریکا است و می‌توان یکی از دلایلی که ولوو توانست در آمریکا موفق باشد را همین کابین‌های بسیار خوب و با کیفیت با پرچ‌های فولادی دانست.

کامیون VNL در ایران
قصه ورود کامیون VNL به ایران بسیار بحث‌برانگیز است، کامیونی آمریکایی که با توجه به کابین و دماغ‌دار بودن اصلاً مناسب برای جاده‌های ایران نیست، اما داستان اینطور بوده که چندی سال پیش یکی از شرکت‌های جزیره قشم بنا به هر دلیل تعدادی وی ان ال را به جزیره وارد کرد، تعدادی از وی ان ال ها هنوز در این جزیره حضور اما سه یا چهار عدد از آن‌ها وارد کشور شدند و پلاک ملی و سند رسمی دریافت کردند.

همه این تعداد کامیون‌ها، وی ان ال ۲۰۰۰ بودند که از اولین نسل‌های مستقل شده ولوو از دیگر برندهای آمریکایی یعنی وایت بحساب می‌آمدند.

با توجه به ممنوعیت پلاک شدن کامیون‌های آمریکایی و ممنوعیت واردات در آن زمان، این کامیون‌ها را با برچسب ولوو ان هاش که چندی قبل در ایران وارد و تولید شده بودند، مزین کرده و بعنوان ان هاش به اداره ثبت برده و به هر طریقی بود، خوشبختانه پلاک را دریافت کردند. نکته جالب ماجرا این جاست که هنوز عده زیادی بر این عقیده هستند که این کامیون‌ها وی ان ال نبوده و ان هاش های ولوو هستند، اما ان هاش فقط برچسب و آرم روی این کامیون‌ها نصب شده است.

ولوو VNL
یکی از آن ها که می‌توان گفت تمیزترین نمونه این تعداد وارد شده است، در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم. نسخه دیگر آلبالویی رنگ است و دیگری که با پلاک دیده شده با کاربری کمپرس ده‌چرخ دیده و سفید رنگ بوده است (البته بسیار عجیب است که چطور بر روی کامیونی با این حجم کابین و کاپوت، باکس کمپرس نصب کردند، احتمالاً با همان نسخه‌های ان هاش در اشتباه هستند).

موتور و گیربکس
پیشرانه این نسخه موتور ۱۶ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری کامینز بوده که به دلیل اینکه لوازم این مدل اصلاً در ایران موجود نیست، مالک موتور دیترویت ام ۱۱ را روی این ماشین نصب کرده که نسبت به کامینز خرابی کمتری دارد و راحت‌تر لوازم مصرفی آن یافت می‌شود. گیربکس این ماشین گیربکس ۸ دنده اور دار فولر بوده که بسیار گیربکس خوب و مقاومی است و با موتور کامینز و دیترویت هم خوانی خوبی نیز دارد.

کابین
نکته بسیار جالب این کامیون کابین فوق‌العاده بزرگ و راحت است. کابین‌های کامیون‌های آمریکایی در چند کلاس متفاوت با توجه به اندازه سقف، طول کابین و طول کاپوت تقسیم‌بندی می‌شوند که کابین این کامیون از نظر طول فول سایز بحساب می‌آید و طول ۲۶۲ سانتی متر و عرض ۲۱۵ سانتی متر را دارد، اما از نظر ارتفاع کابین هنوز دو مدل بزرگ‌تر از این نوع کابین وجود دارد. کدگذاری این کابین با عدد ۷۴۰ انجام می‌شود.

ولوو VNL
به صورت کلی این کامیون آپشن یا امکانات خاصی ندارد. در اصل این ویژگی کامیون‌های آمریکایی است که آپشنال بودن کامیون خیلی اهمیتی برای رانندگان آمریکایی ندارد و بر همین اساس تا همین چند سال پیش هیچ سنسور و آپشن و راداری بر روی هیچ یک از برندهای آمریکایی نصب نمی‌شد. سیستم تعلیق محورها و اتاق فنر است ولی کامیون به گفته راننده نرمی قابل قبولی دارد.

 

مرکز فروش قطعات ولوو 

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات چانگلین

چانگلین Changlin
شرکت چانگلین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ماشین آلات سنگین در کشور چین می‌باشد ، ماشین های سنگین تولید شده توسط این شرکت به صورت تخصصی و با استفاده از بهترین متریال ساخته می‌شود ، البته به دلیل نداشتن نیرو کار کافی در کشور چین این شرکت نمی‌تواند پاسخ گوی سفارشات صورت گرفته از سوری خریداران باشد ، به همین دلیل تصمیم گرفته است تا تولید و فروش خود را به داخل کشور ایران انتقال داده و یک نمایندگی تولید خود را به شرکتی در داخل ایران محول کند تا بتواند کار مونتاژ قطعات آن را در بازار انجام بدهد و از هزینه های اضافی در واردات و حمل و نقل آن کاسته شود.

با استفاده از این مورد سبب شده است تا بتواند به عنوان یکی از پر فروش ترین شرکت ها در خاور میانه شناخته شود و با داشتن بهترین متریال در ساخت خودرو های خود بتواند به پیشرفت های بسیاری دست یابد ، یکی دیگر از مزیت های شرکت چانگلین تامین بودن قطعات ماشین آلات آن می‌باشد. نمایندگی رسمی شرکت چانگلین در ایران ایستا ماشین می‌باشد ، که خدمات پس از فروش محصولات آن را بر عهده دارد.

از تولیدات این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
لودر چرخ لاستیکی 937H
لودر چانگلین 957S
گریدر چانگلین 722-6h

لوازم یدکی چانگلین را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

داریوش امانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: هفته گذشته قرارداد نوسازی ۱۱ هزار کامیون فرسوده طی ۲۰ ماه آینده و تحویل این تعداد دستگاه به مالکان ناوگان فرسوده به امضا رسید؛ ظرف ۳ سال گذشته، ۵ هزار دستگاه از ۱۱ هزار کامیون فرسوده، نوسازی شده است و با قراردادی که هفته گذشته امضا کردیم، قرار است ۵ هزار دستگاه دیگر نوسازی شود که این قرارداد میان سازمان راهداری، یک شرکت داخلی خودروساز و یکی از بانک‌های شبه دولتی داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: ظرف ۲۰ ماه آتی، ۵ هزار دستگاه بعدی نوسازی می‌شود؛ ضمن اینکه در حال مذاکره با دیگر خودروسازان داخلی هستیم که به زودی با یکی از خودروسازان بزرگ داخلی قرارداد دیگری امضا خواهیم کرد که هزار دستگاه کامیون نیز این شرکت نوسازی خواهد کرد. با این ۶ هزار دستگاهی که این دو خودروساز تولید می‌کنند به اضافه ۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده‌ای که در ۳ سال گذشته نوسازی شد، مجموعاً ۱۱ هزار کامیون فرسوده از رده خارج و به جای آنها کامیون نوساز وارد جاده‌ها می‌شود.

۱۵ شرکت سازنده خودروی سنگین در کشور داریم
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ خودروساز ناوگان سنگین در کشور داریم که تعدادی از آنها دولتی و تعدادی هم خصوصی هستند.

امانی تأکید کرد: ۳۸۵ هزار دستگاه ناوگان فعال جاده‌ای داریم که از این تعداد، نزدیک ۷۰ هزار دستگاه فرسوده است و باید نوسازی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از همه ظرفیت تولید داخل خودروهای سنگین استفاده نمی‌شود، گفت: ما در سازمان راهداری آمادگی داریم تا با همه خودروسازان داخلی قرارداد امضا کنیم؛ اما به جهت مسائلی مانند تحریم و مشکلاتی که خودروسازان داخلی از نظر گردش مالی و سرمایه در گردش با آن مواجه هستند، این امکان را ندارند که خودروی سنگین تولید کنند؛ لذا تعدادی از شرکت‌های سازنده ناوگان سنگین، غیر فعال هستند.

امانی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که برای ساخت ۵ هزار دستگاه کامیون نوسازی و جایگزینی آن با ناوگان فرسوده در هفته گذشته با یک خودروساز داخلی به امضا رسید، ۱۴ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی بود؛ از سوی دیگر نیاز به تأمین تسهیلات داشت تا برای رانندگان و مالکان کامیون‌های فرسوده، جذابیت ایجاد شود؛ لذا در حال مذاکره همزمان با خودروسازان و بانک‌ها بودیم که این مذاکرات به طول انجامید.

جزئیات وام خرید کامیون نو
وی بیان کرد: نتیجه این مذاکرات این شد که تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد به مالکان کامیون‌های فرسوده برای نوسازی ناوگان پرداخت می‌شود؛ ۹ درصد مابقی نرخ سود این تسهیلات (از مجموع ۱۸ درصد) را سازمان راهداری پرداخت می‌کند.

قائم مقام سازمان راهداری خاطرنشان کرد: برای هر کامیونی، معادل ۸۰ درصد قیمت آن وام پرداخت شده و ۲۰ درصد را آورده مالک ناوگان فرسوده در نظر گرفته ایم.

اولویت با توسعه کامیون‌های یخچالی با اعطای وام ۸۰۰ میلیونی تریلر یخچال دار
وی یکی از اولویت‌های توسعه ناوگان نوساز جاده‌ای را افزایش تعداد کامیون‌های یخچال دار دانست و افزود: متقاضیان جایگزینی ناوگان فرسوده می‌توانند تریلر یخچالی را از شرکت سازنده خریداری کنند که ۸۰۰ میلیون تومان آن معادل ۸۰ درصد قیمت تریلر یخچالی، تسهیلات است.

امانی ادامه داد: متقاضیان نوسازی ناوگان، باید به سامانه مربوطه مراجعه کنند؛ اولویت نخست با ناوگان بالای ۵۰ سال فعال در جاده هاست و رانندگان باید کارت هوشمند داشته باشند. کامیون‌های بالای ۱۰ تن نیز در اولویت قرار دارند که با ثبت نام در سامانه، ابتدا اقدام به اسقاط کامیون فرسوده در مرحله اول کرده، در مرحله دوم برای تشکیل پرونده تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند و در مرحله آخر هم مراجعه به کارخانه سازنده از سوی متقاضی، قرار دارد. کل این فرآیند دو ماه طول می‌کشد.

این مقام مسئول در وزارت راه گفت: در فاز نخست این طرح، ۲۰۰ دستگاه خودرو ظرف ۱۰ روز آینده به رانندگان تحویل می‌شود؛ بخشی از مجموعه قطعات لازم برای تولید این کامیون‌ها وارداتی است اما بخش ساخت اتاق این ناوگان در داخل انجام می‌شود.

صرفه جویی ۱.۲ میلیارد لیتر سوخت فقط با نوسازی ۵ هزار کامیون فرسوده
وی تأکید کرد: نوسازی این ۵ هزار دستگاه ناوگان، صرفه جویی ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری در پی دارد کاهش آلایندگی محیط زیست و افزایش بهره وری صنعت حمل و نقل از دیگر نتایج نوسازی ناوگان فرسوده است.

 

لوازم یدکی کامیون را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات جی ام سی

جی ام سی Jms
jmc یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در کشور چین است این شرکت از سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده است با داشتن نیرو متخصص و بسیار خبره به عنوان بزرگ ترین شرکت های تولیدی در کشور چین جای گرفته است ، این شرکت در شهر نانچانگ چین قرار دارد. با نگاهی کوتاه به بیشینه این شرکت در می‌یابیم که این شرکت با داشتن یک تعمیرگاه و تاسیس آن در سال 1947 در کشور چین و شهر نانچانگ تاسیس شد این تعمیرگاه به عنوان یکی از معروف ترین تعمیرگاه های ماشین های سنگین در کشور چین بود در سال های 1947 تا 1968 این تعمیرگاه همچنان به عنوان یکی از متخصص ترین تعمیرگاه های چین فعالیت داشته است. اما یکی از مهمترین کار های انجام شده در این بازه زمانی تا سال 1993 تولید و مونتاژ انواع قطعات و ماشین آلات از سوی این کمپانی بوده است.

در سال 1995 این شرکت به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان در کشور چین شده به همین دلیل سبب شده سهم سهام موجود در داخل این شرکت بسیار بالا رفته و در بازار بورس کشور چین بسیار افزایش پیدا کند. اولین وسیله نقلیه مسافری تولید شده توسط این شرکت به نام JMC Yusheng را به نام خود در سال 2010 به بازرا های جهانی عرضه کرد. شرکت فورد آمریکا در سال 2013 ، 20% از سهام این شرکت را خریداری کرد. امروزه شرکت جی ام سی ( jmc ) یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان می‌باشد که در کشور چین فعالیت می‌کند و با داشتن تعمیرگاه های بسیار در این کشور توانسته است مشتریان خود را به خوبی راضی نگهدارد.
از تولیدات این شرکت می توان موارد زیر است

کامیونت 5.2 تن جی ام سی

.
لوازم یدکی جی ام سی را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

ایرنا: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در فصل حمل و نقل ۲۰ درصد افزایش و بر این اساس برنامه‌های مختلفی برای توسعه بخش حمل و نقل کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، میزان بودجه‌ای که هر ساله در قالب بودجه عمرانی به بخش حمل و نقل تخصیص می‌یابد برای کارشناسان و همچنین مدیران مربوطه از اهمیت شایانی برخوردار است. این مهم همواره در دولت‌های مختلف مد نظر قرار گرفته و دولت تدبیر و امید نیز نشان داده که در طی ۸ سال مدیریت خود از این امر غافل نبوده است. برای نمونه اقدام دولت جهت نوسازی ناوگان هوایی، بعد از امضای برجام و تمرکز قابل توجه بر این موضوع بیانگر اهمیتی است که برای توسعه و ترمیم حمل و نقل هوایی قایل بوده است.

طبق گزارش‌های موجود بعد از برداشته شدن تحریم‌ها ایران برای نوسازی خطوط هوایی کشور صدها هواپیمای جدید از بوئینگ، ایرباس و ‌ای‌تی‌آر سفارش داده شد. قرار بود مجموعا ۲۰۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شود که در مقایسه با حدود ۳۰۰ فروند موجودی آن زمان رقم قابل توجهی بود. با این حال این برنامه مهم با خروج یکجانبه آمریکا به هم خورد و تنها تعداد بسیار کمی از هواپیماهای مقرر به ایران رسید.

هم چنین بخوانید: تحویل 120 کامیون جدید به رانندگان توسط دولت

نمونه دیگر تأکید بیش از پیش دولت بر توسعه حمل و نقل بین المللی از طریق ایران است. به ویژه در قالب کریدورهای مختلفی مانند کوریدور «شمال-جنوب» و کریدور «کتای» که شرق و جنوب شرق آسیا را از طریق ایران به آسیای میانه و اروپای شرقی و از آنجا به غرب اروپا متصل می‌کند.

در این رابطه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، در نوزدهمین اجلاس نخست وزیران شانگهای که ۱۰ آذرماه سال جاری برگزار شد ضمن پرداختن به موضوع‌های مهمی چون تروریسم، برجام و تحریم‌ها و موضوع یافتن سازو کار بانکی و پولی منطقه‌ای اهمیت بندر چابهار و اتصالات ریلی آن در مسیر افغانستان و آسیای مرکزی را یادآور شد و از اعضای سازمان همکاری شانگهای برای همکاری در پروژه عظیم ریلی چابهار به زاهدان دعوت کرد.

واقعیت این است که زیرساخت‌های ارتباطی در حوزه حمل و نقل بنیان توسعه جوامع را شکل می‌دهند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همیشه به این موضوع اهتمام ویژه نشان داده است. اکنون سازمان برنامه بودجه در گزارشی از افزایش بودجه بخش حمل و نقل گفته است.

این سازمان امروز در گزارش خود اعلام کرد: در بودجه ۱۴۰۰با پیروی از خط مشی‌های مختلف و با در نظر گرفتن ملاحظات آمایشی و نیازهای منطقه‌ای و در انطباق با خط مشی‌ها و جهتگیری‌های کلان اسناد بالادستی و توجه به ملاحظات بازرگانی و اقتصادی داخلی، منطقه‌ای و بین المللی در عملکرد بخش حمل و نقل کشور در حوزه های بار و مسافر توسعه شبکه آزادراهی به سه هزار کیلومتر، توسعه شبکه بزرگراهی به ۱۹ هزار کیلومتر، توسعه شبکه ریلی به ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری به ۲۸۵ میلیون تن، افزایش ظرفیت کانتینری به ۵.۸ میلیون TEU و توجه به توسعه حمل و نقل ترکیبی از طریق توسعه متوازن زیرساخت‌های حمل و نقل در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی پیش بینی شده است.

همچنین در این گزارش ضمن اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها در تامین تعدادی از کالاها نظیر روغن، لاستیک، نهاده‌های دامی، برنج، شکر و مواد اولیه مورد نیاز بخش‌های تولیدی و کارخانجات در سال جاری آمده است: کارکرد انواع زیربخش‌های حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی در انتقال سریع و به موقع کالا در کشور و رساندن آن از مبادی تولیدی و یا وارداتی به مقاصد مصرف و بازارهای مربوطه و در عین حال انجام وظیفه در انتقال کالاهای صادراتی باعث شد که هیچگونه مشکل حادی مبنی بر کمبود طولانی مدت کالا در کشور محسوس نباشد.

توان عملیاتی بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها، آمادگی و سرعت عمل ناوگان جاده‌ای و ریلی کشور برای انتقال کالاها و فراهم بودن زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی کشور در کنار فعالیت فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران، باعث شد که حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور با چالش جدی در زمینه نیاز به خدمات حمل و نقل مواجه نشوند و قادر باشند فعالیت خود را استمرار بخشند. بدین ترتیب چرخه اقتصاد کشور همزمان با حرکت نظام حمل و نقل کشور، لحظه‌ای از حرکت بازنایستاد و اینهمه، در شرایطی بود که میهن ما با کرونا و تحریم دست به گریبان بود.

به گزارش ایرنا، «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری در ۱۷ آذرماه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.
این لایحه پس از تصویب در صحن مجلس، برای شورای نگهبان ارسال می‌شود تا به قانون تبدیل شود و در سال آینده به اجرا برسد.

 

فروشگاه لوازم دیزل

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات جک

جک jac

جک یکی از شرکت های خودرو سازی چینی می‌باشد این شرکت در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است به دلیل تولید محصولات جدید در بازار داخل و خارج از کشور چین این شرکت توانسته است به موفقیت های بزرگی دست یابد ، استفاده از بهترین متریال و گیربکس های بسیار با کیفیت در ساخت ماشین های سواری و کامیون ، کشنده های این شرکت سبب می‌شود محصولات جک بهترین محصولات باشد. شرکت جک در سال 1999 در شهر هفئی فعالیت خود را آغاز کرد.

در سال 2012 شرکت جک بیش از 445000 دستگاه خودرو در سطح جهان تولید و به بازار های داخلی و جهانی عرضه کرد ، با توجه به تقاضای بسیار بالا محصولات جک در سر تا سر دنیا این شرکت تصمیم بر ایجاد نمایندگی های متفاوت در سر تا سر دنیا نمود یکی از نمایندگی های شرکت جک در ایران می‌باشد که مسئولیت مونتاژ محصولات آن را در خاور میانه بر عهده دارد همچنین شرکت آرین دیزل به دلیل داشتن نمایندگی این شرکت مسئولیت تامین قطعات مصرفی و غیر مصرفی این کامیونت هارا بر عهده دارد. در سال 1999 شرکت جک ابتدا در زمینه مونتاژ محصولات شرکت های دیگر از جمله شرکت های هیوندا و... فعالیت می‌کرد ، اما گذشت زمان و به دست آوردن علم روز توانسته است به خوبی با ادغام کردن تکنولوژی های روز خودروسازی محصولات جدیدی خلق کند و به بازار های جهانی ارائه کند.

از انواع تولیدات جک :
کامیونت جک 6 تن
کشنده جکHFC۴۱۸۱
کامیون باری جک HFC۱۲۵۱
کامیونت جک 5.6 تن
کامیونت جک 8.2 تن

لوازم یدکی جک را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

برادر و خواهر ورزشکار خوزستانی پوریا و فائزه سرلک معروف به “ابرانسان ها” در رکوردی جدید و جهانی به ترتیب با کشیدن سه و یک کامیون با دندان این رکورد را به نام خود ثبت کردند. در این رکورد، پوریا سه کامیون ۱۲ تنی و فائزه یک کامیون ۱۰ تنی را با دندان خواهند کشید. این رکورد روز دوشنبه، ۱۰ شهریورماه در پیست اتومبیلرانی و موتورسواری غدیر اهواز انجام شد.

رکورد
 
دیزل شاپ فروشگاه لوازم یدکی ماشین سنگین
  • دیزل شاپ
  • ۰
  • ۰

قطعات تیرکس

تیرکس Terex
شرکت تیرکس در سال 1933 توسط شخصی به تنا جورج آرمینگتون تاسیس شد. محصولات این شرکت در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از محصولات تولید این شرکت می‌توانیم به ساخت انواع ماشین های جا به جایی بار از جمله ماشین آلات استفاده شده در بار انداز ها ماشین های جرثقیل و ماشین های حمل و نقل بار های سنگین در نیروگاه ها و سکو های نفتی اشاره کرد. در سال 1968 با توجه به مشکلات به وجود آمده از سوی دولت آمریکا برای شرکت جنرال موتور این شرکت تصمیم گرفت همکاری خود را با شرکت تیرکس آغاز کند.

شرکت تیرکس در سال 1986 پس از ورشکستگی این شرکت توسط شخصی به نام راندولف دبلیو لنز خریداری شد و دوباره این شرکت را راه اندازی کرد ، این شرکت به دلیل داشتن انواع برند های مختلف و به قول معروف به صورت هلدینگ محسوب می‌شود. همکاری شرکت تیرکس با گروه های گازی کشور روسیه یکی از بزرگ ترین و مداوم ترین همکاری های این شرکت می‌باشد که در طول تاریخ انجام داده است. کامیون های قول پیکر تیراکس یکی از بهترین تولیدات آن می‌باشد که بسیار در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد
از تولیدات تیرکس میتوان موارد زیر را نام برد

جرثقیل متحرک RT1080L

لوازم یدکی تیرکس را از دیزل شاپ بخواهید

  • دیزل شاپ