مروری بر محصولات یورو 6 جدید شرکت رنو تراکس
با خارج شدن نامهایی چون مگنوم، پریمیوم، کراکس و میدلام و .. از سبد محصولات رنو، کامیونهای تولیدی این گروه با نامهایی چون سری T ) کشندههای مسافت بالا )، سری K ( کشندههای فوقسنگین و چند محوره )، سری C ( کامیونهای با کاربری عمرانی و راه سازی ) و نهایتا سری D ( کامیونهای مسافتکم و پخش کنندههای شهری ) در بازار حاضر خواهند بود. با خریداری کامل رنو توسط گروه ولوو، نه تنها قوای فنی و مشخصات موتوری این دو کمپانی بیش از پیش شبیه به هم خواهد شد بلکه حتی مشاهده اتاقهای مشابه که فقط نمای جلو آنها با هم تفاوت دارند نیز دور از ذهن نخواهد بود. شاید به همین خاطر بوده است که بسیاری از کارشناسان، همانگونه که از طراحی ولوو FH نسل جدید ایرادهایی گرفتهاند، از نقد طراحی ناپخته و عجیب محصولات رنو نیز غافل نشدهاند. طراحی شلوغ و استفاده نصفهونیمه از المانهایی که در طراحی محصولات مرسدس بنز و ولوو دیده شدهاند سبب شده تا این خودرو ها به هیچ وجه زیبایی محصولات قدیمی را نداشته باشند. خصوصا در سری T که چراغهای جلو آن تقلیدی کامل از مرسدس بنز آنتوس است و جلوپنجره آن الهام گرفته از آکتروس نسل چهارم!
سری T380 :
سری T در واقع جانشین همان پریمیوم و مگنوم است و با پیشرانههای DTi 11 و خروجیهای 380، 430 و 460 اسببخار در کنار موتورهای DTi 13 با قدرت 440، 480 و 520 اسب بخار در دسترس خواهد بود.
سری K380 :
این سری همان کراکسهای فوق سنگین قدیمی است و از اتاق و مشخصات فنی مشابه با برادر خوانده خود یعنی ولوو FMX بهره میبرد. این کشنده و کامیون 4 محوره که قادر به حمل بار های تا 120تن نیز هست، از پیشرانههایی مشابه با سری T استفاده میکند.
سری C380 و C250 :
این دو محصول که مختص کارهای عمرانی هستند با قوای محرکه مشابه با سری T و K تجهیز میشوند. با این تفاوت که سری ضعیفتر آن یعنی C250 که بر روی آن پیشرانههای DTi 8 قرار دارد، با 250، 280 و 320 اسب بخار قدرت در بازار حاضر خواهد شد.
سری D18 و D10 :
کامیونهایی برای کاربری شهری و پخش مواد و محمولهها در داخل شهر. اینها همان فرزندان محصول محبوب رنو یعنی میدلام هستند که قرار است جای پدر را پر کنند. پیشرانههای در نظر گرفته شده برای آنها، DTi 8 و البته DTi 5 با 210 و 250 اسب بخار قدرت است.
منبع : جوان خودرو
لوازم یدکی ماشین سنگین را از دیزل شاپ بخواهید
- ۹۹/۱۱/۲۰